sunnuntai 2. syyskuuta 2012

Sitruunabanaanimuffinit

Uusimmasta Maku-lehdestä (oisko ne olleet jotkut nuorisosivut... :) ilmankos kiinnostikin) löytyi laiskanpulskeaan sunnuntaipäivään sopivaa puuhailua: sitruunabanaanimuffinit. Niiden tekeminen oli nopeaa ja helppoa, ja makukin oli hyvä. Sitruuna raikasti makua ja keskeltä löytyi mehevä banaaniylläri.


SITRUUNA-BANAANIMUFFINIT (12 kpl)

3,5 dl vehnäjauhoja
1,5 dl sokeria (minä laitoin ruokokidesokeria)
1 dl pikakaurahiutaleita
2 tl leivinjauhetta
1 tl vaniljasokeria
150 g voita tai margariinia sulatettuna tai 1,5 dl nestemäistä margariinia (jota minä laitoin)
1/2 dl sitruunamehua
1 tl sitruunankuorta (minä raastoin puolikkaan sitruunankuoren, en mitannut paljonko tuli)
3 munaa
1 banaani (osa muffineihin, loput omaan suuhun)

Sekoita kuivat aineet kulhossa. Vatkaa munat kevyesti toisessa kulhossa. Lisää kuivien aineiden joukkoon rasva, sitruunamehu ja -kuoriraaste sekä munat, ja sekoita hyvin. Nostele taikinaa muffinivuokiin (minä laitoin paperiset vuoat muffinipellin koloihin). Siivuta banaani ja paina jokaiseen vuokaan yksi banaanisiivu. Laita päälle vielä vähän taikinaa ja tasoita vähän. Jos haluat, voit ripotella päälle raesokeria (minä en laittanut).

Paista muffineita 200 asteessa noin 20 minuuttia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti